Kurs i kreativ formidling
formidling» er tilpasset målgruppen jeg har for kurset.
Vi startet med det grunnleggende, grunnmuren i huset. Går så videre
tilpasset det behov deltakerne har for opplæring. Mannar Orkland
opererer i område turister/historiefortelling. De fleste kursopplegg er
derfor tilpasset denne gruppen.
Jeg har holdt kurs i kreativ formidling for både private organisasjoner og
næringslivet over en periode på minst tretti år. Les under referanser.
Nøkkeltips
– Historier må vekke følelser. For å bryte gjennom støyen, må du lage ting som folk bryr seg om.
– Fortellingen skal har en rød tråd. Historiefortelling gir best effekt når den er satt i system.
– Gode historier er ofte gode ideer. Godt og strukturert idéarbeid er nøkkelen til å finne originale vinklinger og unike fortellinger. Ikke glem det.
– Stjel fra alle. Hør på andre som er gode historiefortellere. Å stjele fra alle er smart, å stjele fra én er plagiat.
– Historiefortelling i turistsammenheng tar utgangspunkt i en historie du ønsker å fortelle. Her er utfordringen å trekke turistene med seg inn i selve opplevelsen. For å lykkes trenger du også kunnskap og erfaring om din rolle som vert, produktet du selger og ikke minst historien du skal fortelle.
– Skatt Midt-Norge